>

Behöver jag säga att jag är på strålande humör, NOT! För några dagar sedan fick ju maken papper ifrån skatteverket om att det skulle skrivas en redovisning på resor till & från jobbet. Vi satte oss samma dag med den, kanske inte så smart i efterhand eftersom vi var trötta. För idag kom det hem ett pappar ”övervägande” som det så fint hette, att de skulle ge honom avslag & enbart avdrag för buss/tåg. Det var som en jävla käftsmäll, okej jag vet att man inte ska fantisera om pengar som man inte har, men jag hade sett en orosfri höst framför oss med tanke på vinterkläder till barnen. Nu vill jag helst bara krypa under täcket & gråta.. Går inte detta igenom ” förlorar” vi 18000 kr & får en restskatt på 9000:- istället. Får så jävla ont i magen. Vi som liksom började komma igen, men inte då! Det är meningen att vi ska ha det kämpigt visst. Men tro för fan inte att jag LINDA ger upp så jävla lätt.. Jag har räknat, ringt skatteverket x antal ggr & frågat osv. Och jag har t o m ökat tiden som det tar att åka med bilen för det tyckte de var lite snävt. Och ändå ökat tidsvinsten med x antal minuter. Fan om detta inte går igenom nu. Om Herr Make skulle tagit bussen hem hade han inte varit hemma förrän efter 18 & då har redan dagis stängt & hur hade vi löst det med tanke på att jag jobbade kväll då när han jobbade nere i Värnamo??
SNÄLLA HÅLL TUMMARNA FÖR ATT DET KOMMER GÅ VÄGEN!!

