>

 
I helgen som var nu tyckte jag att vi (läs jag) skulle göra det lite extra mysigt och tog med hela familjen ner till hemmakväll. Där gav jag dem alla varsin påse & spade och uppmaning om att man fick ta 10-15 bitar.
Simon: Han tar 10 bitar & gnäller lite över att det är så liiiiiite, men tar inget extra.
Elias: Han plockar hejvilt & försöker äta godis under tiden.
Hanna: Öser bara på, okej hon tar smågodis som linser, pallekuling, men ändå.
Basse: Plockar också mer än vad vi fick göra.
Jag: Plockade 15 bitar. 
När vi sedan vägde godiset så är det från 1 kg är det billigare, och vågen stod på 0.947, så då fick Simon faktiskt lägga i lite extra godis i sin.
Det var alldeles lagom med godis, alla var nöjda med varsin påse. Hanna har t o m godis kvar så henne behöver vi inte köpa till nästa vecka. Men denna gången kommer JAG själv åka & handla godis till alla.. De kommer fortfarande få varsin påse,  men att springa efter Elias samtidigt som man ska hjälpa Hanna eller plocka själv funkar inte & karln står bara & gnäller och suckar att det inte går fortare.
