>

Vi har haft det riktigt tufft ekonomiskt.. Varje månad har det varit onda magar, skäll & gnäll här hemma. Men för ett tag sedan tog jag mig till mod & frågade en person om vi kunde få hjälp. Så nu är alla dyra krediter lösta & vi har nu ett stort men billigare lån.
Fick tips av min mamma att sätta upp ”Nej tack till reklam”-skylt på dörren. Dels blir vi ju inte sugna på att handla någonting, men samtidigt så sparar vi ju på miljön för man kan ju läsa reklamen på internet numera.
Annat som jag reagerade på nu i månades skifte var våran elförbrukning, nästan 800:- lägger vi på detta varje månad, & detta var liksom november. Vill inte ens tänka på vad det kan hamna på nu i december när vi hade julgran, utegran & stakarna.. Men sedan får man ju inte glömma att vi har ju båda tvättmaskin, torktumlare & diskmaskin. Att köra en tvätt i torktumlaren kostar ca 6 kr. Så idag har jag faktiskt hängt en maskin tvätt som jag annars torkar i tumlaren & på så sätt sparat lite pengar. Funderar också på om jag kanske skulle börja tvätta mer tvätt borta i den gemensamma tvättstugan, för att spara pengar för vattnet kommer kosta ca 0,8 kr per maskin. Det blir ju en del pengar på en månad där med..

