>Igår morse upptäckte jag prickar på Elias med på kinden. Under dagen ökade de i antal & även på andra delar av kroppen. Ringde sedan jourcentralen. Vi behövde aldrig åka in för de sade att det är med största sannolikhet är Scharlakansfeber på honom med. Frågan var ju om vi då skulle öka kuren, men doktorn tyckte inte vi behövde det. Så nu är det bara att vänta & se vad som händer med honom. Dock tyckte doktorn att vi ska hålla honom hemma några dagar extra. Meningen var att jag skulle lämna barnen på tisdag, men då blir han hemma på tisdag med. För sedan är jag ledig 2 dagar & då får de vara hemma ändå de minsta. Frågade om jag skulle hålla alla barnen hemma, men det behövde jag inte. Sjukt att läkaren säger olika för läkaren uppe på Vårdcentralen när vi var där med Simon var ju att jag skulle hålla syskonen hemma.
Men men. Simon måste väl gå så han inte missar en massa i skolan.
Nej dags att sova.. Det är en ny dag imorgon!

