>
Vad är det för fel på föräldrarna egentligen? Varför skaffar man barn om man inte är beredd på att finnas där för sina barn på alla sätt som finns?
Idag var det föräldrarmöte i Simons klass. Hade jag inte haft VAB så hade jag ändå gått för jag hade tagit av mina komptimmar, för jag tycker detta är superviktigt. Jag vill vara en delaktig mamma & se vad Simon gör i skolan och veta hur de jobbar.
I Simons klass är de 14 -15 barn, endast 8 föräldrar var där (mammorna). Vart var alla de andra?? Bryr man sig så lite om sitt barn så man inte ens kan anstränga sig 1 timme för att gå på möte.

När jag kom hem ifrån mötet var Simon fortfarande vaken, gick in & lade mig brevid honom. Han undrade vad jag hade gjort, vem jag hade träffat av fröknarna. Sedan berättade jag för honom att jag hade sett hans fina skrivbok, kollat i hans pärm, kikat på alla fina teckningar som de redan hade målat på familjen, på träd m.m.
Och jag nämnde för honom hur duktig jag tycker att han är.
Hela han sken upp. Det var så mysigt att se. Men han är ju också den bästa Simon som finns!

